1/5

Tridimenzionalni manifest

Torek, 29. november 2022

Včeraj se je svetovni javnosti predstavila nova konceptna lancia 'Pu+Ra Zero', ki pa z realnostjo nima prav veliko skupnega, ker gre v primeru tega 'tridimenzionalnega manifesta' znamke Lancia za oblikovno vajo, ki naj bi utelešala nekatere oblikovne značilnosti novih serijskih modelov te italijanske znamke s približno 115-letno tradicijo izdelave avtomobilov.

Zanimiva je tudi študijska oznaka 'Pu+Ra Zero', ki naj bi utelešala dve bodoči vrlini (čistost in radikalnost) novih serijskih modelov v kombinaciji z že legendarno oznako zero, ker ta modelna oznaka obuja spomin na čase, ko je bila znamka Lancia v podobni situaciji kot danes. Leta 1969 je znamka Lancia dokončno finančno obubožala, vendar ta dobro meščanska avtomobilska znamka takrat ni propadla iz istih razlogov kot znamki NSU in Facel-Vega, ki so ju pokopali premalo testirani in premalo razviti pogonski sklopi v modelih Ro80 in facellia, ki so posledično radi dokončno odpovedali, temveč zaradi predrage proizvodnje, že zastarele palete modelov, pomanjkanja denarja za razvoj novih modelov in previsokih prodajnih cen njenih avtomobilov. Takrat je v Igro vstopil koncern FIAT, ki je znamko Lancia prejel za simbolično ceno in jo kasneje povedel na pot dobičkonosnosti. Tako smo leta 1970 dobili legendarno lancio stratos zero, ki je napovedala kasnejšo lancio stratos, istočasno pa je oznaka zero napovedala začetek nove dobe, ki jo je leta 1972 vpeljala nova lancia beta, zadnja prava lancia (za razvoj avtomobila je v celoti poskrbela uveljavljena Lanciina konstruktorska ekipa, ki je imela ob tem zelo proste roke, so pa konstruktorji ob tem prevzeli že legendarne FIAT-ove DOHC motorje, ki jih je razvil legendarni Aurelio Lampredi …), ki bi se v resnici morala imenovati alpha (serijski model iz leta 1907), vendar je bila ta oznaka preveč podobna imenu slavne milanske znamke (Alfa Romeo), zato je na koncu prevladala oznaka beta, ki so jo prvič uporabili že leta 1909, kasneje pa še pri hišnih tovornjakih (1950-1961).

Sedaj je pred nami novi zero, ki na opazovalca na prvi pogled sploh ne deluje kot avtomobil, temveč kot vodno ali pa vesoljsko plovilo, čeprav Italijani ob tem namigujejo na specifično 'Y' obliko prednjih luči ter na zadek, ki ga krasijo luči v stilu lancie stratos, odnosno fiata 850, ki je v tem primeru prispeval zadnje luči … Ti dve oblikovalski lastnosti naj bi zaznamovali novi ypsilon. Istočasno so predstavili tudi nov logotip znamke Lancia, ki v bistvu ni nič drugega kot evolucijska izpeljanka logotipa iz leta 1957, ki je v malenkostno spremenjeni obliki krasil tudi večino izdelanih primerkov modela beta, vendar samo do zaključka leta 1981. Ostale velikopotezne napovedi iz koncerna Stellantis, kjer naj bi imela Lancia po letu 2024, ko bodo pokazali novi model Ypsilon, pomembno vlogo v segmentu prestižnih vozil moramo jemati z rezervo, ker je trenutno vse skupaj še v oblakih. Dejstvo je, da bo italijansko-francoska naveza najbrž sposobna ustvariti zelo elegantne in zelo udobne avtomobile, vendar to v boju s 'sveto nemško trojico' (Audi, BMW in Mercedes-Benz) najbrž ne bo zadosti, ker bo morala prva nova, striktno električno gnana lancia blesteti tudi v pogledu vgrajenih tehnologij, brez tega ne bo preboja in ponovnega navala kupcev …

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

E-novice

Prijavite se na naše e-novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Eurotax. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.