1/4

Ščepec razuma v poplavi norosti

Četrtek, 28. oktober 2021

Glede na dogajanje v avtomobilski industriji, kjer so avtomobili zaradi apetitov kupcev po čedalje večjih količinah vgrajene 'invalidske opreme' že zelo 'debeli', lahko ugotovimo, da večina kupcev ne želi razumeti tega, da je prevelika masa največji sovražnik vseh transportnih sredstev.

Drugače si pač ni mogoče razložiti današnjega tržnega uspeha zavaljenih SUV in 'crossover' modelov, za katere ima človek občutek, da že resnično tekmujejo v tem, kateri bo težji in posledično bolj okoren ter bolj potraten s pogonskim gorivom ob vožnji, čeprav je ob tem fizika jasna. Težji ko je avtomobil, več pogonske energije bo potrebne za njegovo premikanje. Večja ko je masa vozila, več vpliva bodo na vozilo imele centrifugalne in G sile v ovinkih, višje ko je težišče, več težav boste imeli v ovinkih. Zato so navedbe zelo neresnih novinarjev glede neverjetne 'športnosti' vsake nove, seveda čedalje bolj zavaljene 'SUV krave', ki je opremljena s kakšnim setom 'magičnih' črk (AMG, M, ST, RS, RS Line, GT in podobne kombinacije črk …) smešne, ker kažejo na to v kako katastrofalnem stanju je današnje avtomobilistično novinarstvo, kjer se vsaka marketinška nebuloza zelo hitro (brez prevelikega napenjanja novinarskih možganov …) spremeni v 'strokovno' mnenje.

Sam popolnoma razumem človeka, ki je zaposlen v marketinškem oddelku kakšnega proizvajalca avtomobilov, ko mi skuša prodati pravljico o 'športnih' SUV-ih, ki so v resnici samo športno funkcionalni ali pa pravljico o 'štirivratnih kupejih', odnosno 'kupejevskih limuzinah' in 5-vratnih 'kupejevskih karavanih' ali pa 5-vratnih 'SUV kupejih' ('visoko nasajena' kombilimuzina) in podobnih umotvorih, ker on pač nima izbire. Moti me pa to, da takšne bedarije posvojijo novinarji in jih definirajo kot strokovne ugotovitve. S tem ti gospodje izražajo svoje neznanje ali pa podkupljivost. Druge resne razlage za takšno početje ni. K sreči pa na tem svetu obstajajo tudi ljudje, ki jim je jasno, da o dejanski sreči in veselju za volanom ne odloča razmerje med veseljem in količino razpoložljivih 'konj', temveč o tem odloča razmerje med veseljem in maso vozila, lažji ko je avtomobil, več veselja ob vožnji vam lahko ponudi.

Lep primer tega je ugotovitev avstralskih novinarjev, ki so pred časom testirali 1,8-tonsko 'SUV kravo' nam neznanega proizvajalca in jo ob tem obložili z dodatnih 380 kilogramov mase, ki simbolizira dodane potnike odnosno tovor. Dokler bo v vozilu ob vožnji skozi ovinke sedel samo voznik, bo deležen samo 0,65 G težnega pospeška, ko so v vozilu še dodatni trije potniki in prtljaga, bodo vsi skupaj deležni 0,95 G težnega pospeška, občutno (+ 2 metra) pa se že pri nizki hitrosti (60 km/h) poveča tudi zavorna pot. Če ob tem upoštevate če visoko težišče SUV vozila, ki vključuje 'športno sedenje v prvem nadstropju', potem vam bo hitro jasno, da medijsko opevana 'športnost' SUV vozil ne pije vode, čeprav so lahko zelo zmogljivi v pogledu pospeškov in končne hitrosti, zelo 'zmogljivi' pa so seveda tudi pri povprečni porabi pogonskega goriva (razlika med enako motoriziranim golfom in tiguanom pri 130 km/h znaša dodatna 2 litra (100 km) v 'korist' tiguana …). Pri 380 kilogramih dodatne mase bo vaš avtomobil na vsakih 100 prevoženih kilometrov potreboval od 2 do 4 litre dodatnega pogonskega goriva, slabše pa bo tudi pospeševal.

Sedaj je pred nami avtomobil (mazda MX-5 990S special edition), ki se na vse kriplje upira modni norosti (otovarjanje avtomobilov z razno komfortno, varnostno in IT kramo, čedalje več elektromotorjev in kablov, nekoč so nepridipravi kradli bakrene strešne žlebove, sedaj raje ukradejo avtomobil kot je toyota prius in v njem najdejo približno 75 kilogramov vgrajenega bakra …), ker so pri znamki Mazda poskrbeli za občutno dieto simpatične mazde MX-5, kompaktnega avtomobila, ki 100 odstotno uteleša pomen besedne zveze športni avtomobil. Tako se je rodila mazda MX-5 z dodatno oznako 990S 'Special Edition', kjer oznaka 990S opozarja opazovalce na lahkotnost takšne športne mazde, ker znaša njena neto masa samo 990 kg. S takšno maso se mazda MX-5 približuje številnim športnim avtomobilom iz sedemdesetih in osemdesetih let prejšnjega stoletja, ko so bili avtomobili še razumno odmerjeni in posledično občutno lažji kot danes.

Japonci so ob pripravi mazd iz serije 990S 'Special Edition' poskrbeli za vgradnjo manjše količine zvočne izolacije, odstranitev 'IT krame' iz potniške kabine, namestitev lažjega motornega pokrova ter  lažjega seta lahkih platišč (- 3,2 kg) in lažjih zavornih diskov (- 700 gramov) znamke Brembo, čeprav so bolj zmogljivi od standardnih zavornih diskov. Japonci pravijo, da so že z odstranitvijo enega samega kilograma nevzmetene mase dobili za 10 kilogramov nižjo vzmeteno maso, celoten prihranek pri masi avtomobila (ob primerjavi z običajno mazdo MX-5 1.5 'Skyactiv-G') pa znaša 81 kilogramov. Mazde MX-5 iz te posebne serije, ki sploh ne bo posebna, ker v bistvu govorimo o novi japonski serijski različici tega modela, bodo zaenkrat na voljo samo v povezavi s šibkejšim 1,5 litrskim bencinskim motorjem (97 kW/132 Km pri 7000 vrt./min.), ker 2,0-litrska verzija (neto masa: od 1100 do 1147 kg v primeru različice RF) ni tako primerna za dieto, predvsem zaradi močneje odmerjene karoserije in močneje dimenzioniranih delov podvozja.

Kdo pa sploh potrebuje 2,0-litrsko verzijo? Že osnovno motorizirana mazda MX-5 z vgrajenim 1,5 litrskim motorjem lahko odlično pospešuje (0-100 km/h: 8,2 sekunde), končna hitrost pa pri odprtih avtomobilih itak ne igra pomembne vloge, ker so to vozila za uživače …

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Eurotax. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.