1/5

Prva žrtev napovedanega varčevanja?

Torek, 16. julij 2019

Po informacijah, ki so jih pred nekaj dnevi pridobili novinarji nemškega spletnega portala 'Automobilwoche', so se vodilni pri znamki Mercedes-Benz že odločili za 'evtanazijo' poltovornjaka iz razreda X, ker gre za 'zelo bolehen' (v pogledu prodajnih številk) serijski model, ki v prodajne salone te znamke ni sposoben pripeljati dovolj kupcev.

Po mnenju številnih strokovnjakov, ki si upajo tudi povedati ali pa napisati tisto kar mislijo, je bil neuspeh tega poltovornjaka že vnaprej programiran, ker obstajajo meje glede zavajanja kupcev in glede tega koliko 'marketinškega sranja' so današnji kupci sploh še sposobni požreti. Zato tudi zgodba o razredu X, podobno kot že v primeru modela citan, spominja na pravo 'francosko-japonsko-nemško komedijo'. Ko so Nemci leta 2012 prvič naznanili nov lahko gospodarski model citan, so se v medijih hitro pojavile ugotovitve resnih novinarjev glede tega, da citan sploh ni pravi mercedes-benz, ker je v resnici samo 'preoblečen' in občutno 'dražji kangoo', vendar je Daimlerjev tiskovni predstavnik takrat samozavestno zabrusil novinarjem: "Wo Mercedes draufsteht, muss auch Mercedes drin sein.". Očitno je gospod iz Stuttgarta ob izreku tega stavka mislil, da ima na predstavitvi pred seboj 5-letne neuke otroke, ki jim seveda (podobno kot nekaterim slovenskim novinarjem …) lahko uspešno prodaš vsako marketinško bedarijo …

Žal od trditve tiskovnega predstavnika o tem, da mora biti vozilo, ki je opremljeno z logotipi znamke Mercedes-Benz, pod kožo vedno opremljeno s tehnologijo znamke Mercedes-Benz, ni ostalo prav veliko, zato bi se njegov tedanji pravilni odgovor, ki velja tudi za poltovornjak iz razreda X, moral glasiti: "Wo Mercedes draufsteht, ist nicht immer Mercedes drin." To lahko razumemo tudi v obliki slovenskega ljudskega pregovora, ki pravi, da ni vse zlato, kar se sveti. Vsaj v primeru citana in poltovornjaka iz razreda X bo to popolnoma držalo, ker gre v obeh primerih samo za 'rebadge' francoskega-japonskega izdelka (nissan navara, renault alaskan), ki jima večina slovenskih novinarjev ob opisovanju nikoli ne privošči 'premium' oznak, čeprav ob opisovanju skoraj enakega citana in razreda X z njimi seveda ne skoparijo. V nemških medijih so zadevo, povezano z Mercedes-Benzovo  'badge engineering' mentaliteto, že označili kot pravi 'Super GAU' ("Größter anzunehmender Unfall") za znamko Mercedes-Benz, ker gre za tako hudo 'nesrečo' in posledično poškodbo ugleda znamke, da se ta sploh ne bi smela nikoli zgoditi.

Nedavne navedbe portala 'Automobilwoche' glede prenehanja proizvodnje razreda X je potrdil tudi eden izmed aktualnih Daimlerjevih managerjev (imena in priimka niso razkrili …), ki je ob tem povedal, da so vodilni v Stuttgartu očitno še pravočasno prepoznali težave razreda X in se v skladu z razumom odločili, da v bodoče nima smisla imeti takšen serijski model v ponudbi znamke Mercedes-Benz. To potrjuje tudi statistika, ki pravi, da so Nemci lani po celem svetu prodali samo 16.700 novih primerkov razreda X, občutno manj kot v primeru modela citan, ki je po celem svetu lani našel približno 26.300 kupcev. Za primerjavo morate vedeti, da je znamka Volkswagen lani dobavila kupcem približno 54.000 novih primerkov modela caddy, in to samo v Evropi. Za neuspeh razreda X je krivo tudi napačno nemško razumevanje potreb in želja kupcev, ker so Nemci pričakovali, da bodo aktualno SUV 'epidemijo' v bližnji bodočnosti lahko razširili še na velike poltovornjake, ki pa Evropejcem ne dišijo preveč. Predstavnikom razreda X ni uspelo privabiti veliko kupcev na ključnih tržiščih, kot sta Južna Afrika in Južna Amerika, kjer so poltovornjaki zelo priljubljeni, ker se je postavitev tovarne za izdelavo razreda X v Argentini izkazala za ekonomsko neupravičeno.

Razred X je pogorel tudi v ZDA, ker kupci na njem poleg visoke prodajne cene niso našli veliko atributov, ki bi ga označili za pravega mercedesa, po njihovem to ni mercedes, temveč kvečjemu avtomobil, ki je "Mercedes-like." Tržišče poltovornjakov v ZDA obvladujejo predvsem domači ameriški in japonski poltovornjaki, ki so s pridobljenim ameriškim državljanstvom (izdelujejo jih v ZDA) enostavno zaobšli davčno/carinsko zakonodajo.

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice in vsak dan vas bodo v Vašem elektronskem predalu čakale sveže novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Autovista. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.