1/5

Odziv analitikov je dober

Sreda, 29. maj 2019

V teh dneh je kot bomba odjeknila novica o možni združitvi dveh, še vedno zelo pomembnih globalnih igralcev v avtomobilski industriji. Takšna združitev bi obrodila nastanek novega 'super koncerna', ki naj bi ob uspešnem združevanju kupcem letno dostavljal skoraj 9 milijonov (Renault & FCA), odnosno približno 15 milijonov (Renault-Nissan-Mitsubishi & FCA) novih avtomobilov. Na začetku tega tedna je francoska država, ki ima trenutno v koncernu Renault 15-odstotni lastniški delež, že pozdravila italijansko-ameriško 'prijateljsko ponudbo' o združevanju, ker Evropa po mnenju Sibeth Ndiaye (aktualna tiskovna predstavnica francoske vlade) potrebuje takšne industrijske gigante.

Interes pa so pokazali tudi vodilni v Skupini Renault in ob tem včeraj povedali, da bodo pozorno preučili smotrnost tovrstnega približevanja obeh podjetij, ker bi združevanje lahko povečalo industrijski odtis Skupine Renault in ustvarilo dodano vrednost za Zvezo. Italijanski predlog združitve predvideva, da bosta imela oba koncerna povsem enakovredno vlogo pri odločanju in vodenju nove 'super skupine', sama združitev pa bi zaradi skupnega razvoja in skupnih naložb lahko prinesla občutne prihranke (približno 5 milijard evrov letno …) obema skupinama. Na to prijateljsko ponudbo sta se že zelo pozitivno odzvali tudi borzi v Parizu in Milanu, ker je vrednost akcij obeh koncernov takoj poskočila za 2-mestni številki …

Po mnenju številnih tujih analitikov je takšna združitev povsem smiselna, ker bi predstavljala 'win-win' situacijo za oba avtomobilska koncerna, kljub temu pa v tujih medijih omenjajo tudi rahle italijanske pomisleke glede francoskega državnega lastniškega deleža v koncernu Renault, čeprav nekateri vladni italijanski ekonomisti ob tem opozarjajo tudi na možnost, da svoj lastniški delež v koncernu FCA v kratkem kot protiutež ustvari tudi italijanska država, ker je ideja o združitvi koncerna FCA s Skupino Renault zelo všeč tudi aktualnim italijanskim politikom. Ali bi novi 'super koncern' res lahko ogrozil aktualni evropski primat skupine Volkswagen? Številni nemški eksperti pravijo, da je ta scenarij neizvedljiv, bolj negotova pa bo ob slučaju realiziranega ameriško-italijansko-francoskega prijateljstva evropska vloga ameriškega koncerna Ford, ki posledično že sklepa vezi s Skupino Volkswagen.

Vse skupaj pa predstavlja posledico trenutno rahlo napetih odnosov med Francozi (Renault) in Japonci (Nissan) in oporoko preminulega Sergia Marchionneja, ki za časa življenja ni nikoli maral električno gnanih avtomobilov, temu primerno nizka so bila v koncernu FCA izvedena tudi vlaganja v razvoj takšnih vozil. Zato trenutni finančni uspeh koncerna FCA temelji predvsem na rezultatih odlične severnoameriške prodaje SUV vozil in poltovornjakov znamk Jeep in RAM, medtem ko se je v Evropi za ta koncern že začelo umiranje na obroke. Znamka Alfa Romeo se je v zadnjem času lahko pohvalila samo s parom novih serijskih modelov (giulia in stelvio), ki pa v Milano žal še nista prinesla renesanse, pri znamki FIAT pa živijo predvsem od prodaje modela 500 in njegovih derivatov (500 L & 500 X). Ponudbo zaokrožuje 'kruh & maslo' model tipo. Znamki Alfa Romeo bi v novem koncernu po vsej verjetnosti pripadla vloga premijske znamke z dovršenim oblikovanjem, ki je eden izmed zaščitnih znakov avtomobilov te slavne znamke.

Zanimiv je tudi aktualni opis oblikovanja pri sodelujočih znamkah izpod peres tujih strokovnjakov, ki pravijo da bi imela 'milanska oblikovalska šola' zelo pozitiven efekt na paleto produktov Skupine Renault-Nissan-Mitsubishi, ki ga trenutno zaznamuje svež in originalen oblikovalski pristop znamke Renault, konzervativno oblikovanje znamke Nissan ter 'neoblikovanje' znamke Mitsubishi. Znamka FIAT pa bi v slučaju združitve pridobila pomembno znanje in izkušnje za nadaljevanje tradicije izdelave majhnih avtomobilov, ki bodo v bližnji bodočnosti po vsej verjetnosti samo še električno gnani, ker bodo napovedane dajatve EU na količino ustvarjenih CO2 izpustov poskrbele, da proizvodnja klasično, fosilno gnanih malčkov in nizkocenovnih kompaktnih avtomobilov ne bo več rentabilna. Lep primer tega je ruska znamka Lada, ki se bo v bližnji bodočnosti poslovila iz večine tržišč držav na območju EU. Ena izmed izjem je Nemčija, kjer ima uvoznik status maloserijskega proizvajalca avtomobilov, ki lahko v enem letu na nemško tržišče plasira samo tisoč primerkov določenega modela in ob tem pozabi tudi na zakonsko predpisano izvedbo Euro NCAP 'crash' testov. Letos si lahko nemški kupec še lahko omisli model 4x4 (niva) po diskontni ceni (11.990 evrov), prodajne cene 3-vratne verzije bodo leta 2020 na povsem drugem nivoju (+ 53 %), ker bodo kupci ob nakupu modela 4x4 morali plačati še CO2 kazen v višini 6.400 evrov, zato pri nemškem uvozniku že razmišljajo o rešitvah (vgradnja drugačnih pogonskih sklopov ali pa obsežne modifikacije vgrajenega Ladinega pogonskega sklopa) te zagate.

Čeprav se lahko znamke Chrysler, Dodge, RAM in Jeep na 'domačem dvorišču' (ZDA) lahko pohvalijo z odličnimi poslovnimi rezultati, spada večina njihovih izdelkov v skupino 'Old technology' vozil, ki bo sicer imela še dolgo zelo pomembno vlogo na kontinentu s smešno nizkimi prodajnimi cenami fosilnih goriv (sploh v ZDA …), bi se morali pri teh znamkah postopoma zavedati tudi pomena elektrifikacije obstoječe palete vozil, pri domači konkurenci (koncerna General Motors in Ford) so na tem področju svetlobna leta pred koncernom FCA. Očitno je proizvodnja 'Old technology' vozil še vedno tako donosna, da se jim trenutno enostavno ne zdi smiselno investirati ogromno denarja v razvoj novih tehnologij. Povsem negotova v slučaju združitve bi bila po vsej verjetnosti usoda znamke Maserati, ki trenutno živi predvsem na račun zapeljivega oblikovanja, posledične elegance in prestižnega zvoka vgrajenih bencinskih V8 motorjev, prehod na električni pogon pa bi 'preplašil' in odgnal večino dosedanjih kupcev. Znamki Ferrari se seveda v slučaju združitve ni treba prav nič bati izgube ugleda, ker bo postala kronski dragulj novonastale zveze.

Prednosti združitve omenjajo tudi pri znamkah iz skupine Renault-Nissan-Mitsubishi, ker se bodo v bližnji bodočnosti s posledicami EU zakonodaje pri proizvodnji majhnih in kompaktnih avtomobilov morali spopasti tudi pri znamki Renault in ob tem združiti moči z novimi partnerji. Tuji komentatorji ob tem omenjajo možnost uspešnih sinergij, ker so Italijani v tem segmentu zastopani samo z modeloma panda in tipo, zato bo efekt kanibalizma občutno manjši kot v primeru skupine PSA, ki je pred časom 'pogoltnila' še znamko Opel. Poleg tega se Francozi, s katerimi Italijani že sodelujejo na področju izdelave lahkih gospodarskih vozil (fiat talento / renault trafic), veselijo prihoda novih družinskih članov iz skupine IVECO, odprtja vrat za vrnitev na severnoameriško tržišče (do sedaj ga je imela v dometu samo znamka Nissan …) po neuspešni avanturi z nekdanjim koncernom AMC (American Motors Corporation) ter izboljšanih poslovnih vezi v Južni Ameriki. Bolj črnoglede so ob tem napovedi za znamko Dacia, ker bodo EU kazni zaradi prevelike količine ustvarjenih CO2 emisij povzročile občuten dvig prodajnih cen avtomobilov pri 'nizkocenovnih' (znamke za razumne ljudi, ki niso obremenjeni z modnim 'IT dogajanjem' v avtomobilski industriji …) znamkah, posledično naj bi pozornost znamke Dacia preusmerili na tržišča (Indija, Azija, Rusija in Afrika), kjer bi lahko prodajala vozila po uveljavljenih načelih znamke.

Vse skupaj pa je odvisno tudi od japonskih partnerjev, ker pri znamki Nissan, kjer je Renault lastnik 43,4 odstotka lastniških delnic (Nissan ima trenutno v lasti 15 odstotkov Renaultovih delnic) zavračajo možnost združitve z znamko Renault. Hiroto Saikawa, prvi človek znamke Nissan, je prepričan, da ta korak trenutno ni potreben. Po drugi strani se vodilni pri Renaultu zavedajo, da bi jim združitev s koncernom FCA prinesla precej boljša izhodišča za nadaljevanje pogajanj z znamko Nissan. In kakšna bi bila ob tem vloga znamke Mitsubishi, s katero koncern FCA že sodeluje na področju izdelave poltovornjakov (fiat fullback / mitsubishi L200)? S prihodom znamke Jeep pod isto streho bi oba japonska proizvajalca dobila močno interno konkurenco, zato efekt kanibalizma ni popolnoma izključen, podobno kot pri Skupini Volkswagen, kjer nastajajo sestrski SUV modeli znamk SEAT, Škoda in Volkswagen. Največji zmagovalec v tem primeru je znamka Jeep, ker bi Američani na ta način prišli do hibridne tehnologije, ki premika Mitsubishijev SUV model outlander. Poleg tega bi združitev na široko odprla vrata koncernu FCA v Aziji, Afriki in Rusiji, kjer je Skupina Renault zelo dobro zastopana.

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice in vsak dan vas bodo v Vašem elektronskem predalu čakale sveže novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Autovista. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.