1/5

Novi maloserijski model

Torek, 4. januar 2022
Abarth 1000 SP (2022)

Abarth 1000 SP (2022)

Abarth 1000 SP (1966-1970)

Abarth 1000 SP (1966-1970)

Abarth 1000 SP (1966-1970)

Abarth 1000 SP (1966-1970)

Fiat Abarth 1000 TCR grupa 2 (1970)

Fiat Abarth 1000 TCR grupa 2 (1970)

V lanski jeseni smo spoznali novo interpretacijo legendarnega športnega avtomobila znamke Abarth, ki istočasno obuja tudi tradicijo sodelovanja med znamkama Abarth in Alfa Romeo. Sedaj so se v Torinu odločili za nastanek manjše serije butičnega modela z oznako 1000 SP (Sport Prototipo).

Leta 1955 so pri znamki Alfa Romeo ugotovili, da potrebujejo nov dirkalnik v kategoriji lahkih športnih avtomobilov z največ 1,5 litra delovne prostornine. Za izvedbo tega projekta je poskrbel inženir Mario Colucci, ki je ob tem navezal stike z znamko Abarth, že tedaj znanim specialistom za razvoj in izdelavo lahkih in kompaktnih dirkalnikov. Tako se je še v istem letu rodila tekmovalna alfa 750 'Competizione', ki pa ni bila rojena ravno pod srečno zvezdo. Po mnenju tedanjih milanskih inženirjev je bila njena tubularna vozna šasija, ki jo je zasnoval Carlo Abarth, preveč filigranska in posledično premalo vzvojno trdna. Zato so v Milanu poskrbeli za okrepitev vozne šasije, ki pa posledično ni bila več lahka, s tem pa je izginila tudi njena konkurenčna prednost. Izmed dveh prototipnih vozil so na koncu izdelali samo en vozni primerek alfe 750 'Competizione', ki jo je 'oblekel' znani tedanji karoserist Felice Mario Boano.

To sodelovanje so Italijani ponovili tudi leta 1958, ko so izdelali eno prototipno alfo na tehnološki osnovi abartha 1000, ki jo je oblekel legendarni Franco Scaglione (Bertone). Kasneje je Carlo Abarth poskrbel, da je Mario Colucci postal tehnični direktor znamke Abarth in mu leta 1960 zaupal razvoj tekmovalnega modela 1000 SP (dolžina: 3445 mm, širina: 1625 mm, višina: 930 mm, medosna razdalja: 2200 mm), ki se je kasneje (1966-1971) lahko pohvalil s številnimi zmagami v njegovi kategoriji (vozila z največ enim litrom delovne prostornine …) na različnih dirkališčih (Nürburgring, Mugello, Vallelunga, Monza) in dirkah (Targa Florio). Zadaj sredinsko vgrajeni štirivaljni atmosferski bencinski motor z manj kot litrom (982 kubičnih cm) delovne prostornine, ki ga je v osnovi prispeval legendarni fiat 600D, je lahko pri resnično športnih 8.000 vrtljajih v minuti mobiliziral 78,3 kW (105 KM) pogonske moči. Zaradi kombinacije odlične aerodinamike ter lahkotnosti (masa avtomobila: 480 kg) je abarth 1000 SP z lahkoto dosegel največjo hitrost 220 km/h.

Sedaj je pred nami novi abarth 1000 SP, ki v bistvu ni nič drugega kot v abartha preoblečena alfa romeo 4C spider. Posledično vgrajeni pogonski sklop v novem abarthu 1000 SP nima samo enega litra delovne prostornine, v tem pogledu Italijani tokrat žal posnemajo že ustaljeno nemško prakso (BMW & Mercedes-Benz) zavajanja kupcev z nesmiselnimi in neresnimi modelnimi označbami. To prakso so z modelom 745i (E23) vpeljali Bavarci leta 1977. V novem abarthu 1000 SP, ki v pogledu oblikovanja ne želi skrivati sorodstvenih vezi s slavnim predhodnikom, se pod motornim pokrovom skriva prisilno polnjen 1,75 litrski bencinski štirivaljnik, ki lahko uporabniku zagotovi 177 kW (240 KM) pogonske moči. Sedaj so v Torinu dobili zeleno luč za nastanek petih primerkov tega izrazito športno usmerjenega modela iz nove hišne kolekcije 'Abarth Classiche'. Če bo odziv kupcev pozitiven, bo nastalo še več primerkov tega prestižnega in zmogljivega športnika s prodajno ceno v območju 200.000 evrov.

Mogoče se vam zdi takšna prodajna cena pretirana, vendar morate vedeti, da nakup novega vozila znamke Abarth ni bil nikoli poceni. Leta 1971 je moral nemški kupec ob nakupu legendarnega 'superfička' (abarth 1000 TC 'Corsa Radiale') za takšen mini dirkalnik (82 kW/112 KM pri 8.000 vrt./min., masa vozila: 610 kg, največja hitrost: 200 km/h) odšteti točno 22.000 nemških mark. Za nekoliko več odštetega denarja si je nemški kupec takrat lahko omislil novega porscheja 911 T (95 kW/130 KM pri 5.600 vrt./min., masa avtomobila: 1050 kg, največja hitrost: 205 km/h), ki so ga Nemci kupcem ponujali za odštetih 22.980 nemških mark …

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Eurotax. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.