1/5

Napoved električnega wranglerja

Torek, 23. marec 2021

V ameriški zvezni državi Utah se bo v kratkem pričela odvijati letošnja, že več kot petdesetič izvedena manifestacija 'Moab Easter Jeep Safari', ki vsako leto pritegne na tisoče 'diehard' ljubiteljev terenskih avtomobilov znamke Jeep. Letos se bo ljubiteljem vozil te znamke predstavilo 7 novih prototipov, največ prahu pa je dvignila napoved prototipnega, striktno električno gnanega wranglerja.

S tem dejanjem so se pri znamki Jeep odzvali na trenutno dogajanje v ZDA, kjer se pojavlja čedalje več striktno električno gnanih terenskih vozil ter podobno gnanih klasičnih poltovornjakov, čeprav so nekatera izmed takšnih vozil trenutno samo prototipna. Sočasno s prvo predstavitvijo striktno električno gnanega prototipnega wranglerja z dodatno oznako magneto, ki se bo zgodila 27. marca 2021, bodo Američani predstavili tudi koncept 'off-road' solarnih postaj (polnilnic), ki bodo postavljene predvsem v divjini in posledično po vsej verjetnosti dosegljive samo uporabnikom pravih terenskih vozil na električni pogon.

Jeep wrangler magneto ni povsem pravo električno vozilo, temveč bolj tehnološki križanec med klasično zasnovanim avtomobilom in vozilom na električni pogon, zato to vozilo deluje kot nekakšna 'restomod' (nova tehnika v starih oblačilih …) različica modela wrangler, ki še vedno uteleša princip in vse vrednote prvotnega jeepa, sicer spiritualnega očeta vseh današnjih terenskih vozil. Ker takšen wrangler v snovi ni skonstruiran kot pravo električno vozilo, njegova učinkovitost (izraba razpoložljive pogonske energije) ne bo tako dobra kot pri kakšnem striktno namensko razvitem cestnem električnem avtomobilu, vendar ob tem ne smemo pozabiti, da gre v primeru takšnega wranglerja za namensko razvito terensko vozilo, ki mora za razliko od modnih SUV-jev resnično blesteti samo na terenu. Poleg tega terenska vozila niso še nikoli in tudi ne bodo nikoli sodila med vozila, ki z gorivom, odnosno pogonsko energijo, ravnajo zelo varčno (enaka modrost velja tudi za modna SUV vozila …).

Američani so ob predelavi klasičnega wranglerja v električno gnano vozilo uporabili enak 'očiščevalni' postopek kot pri maloserijskih predelovalcih avtomobilov, ker so z njega najprej odstranili čisto vse komponente (pogonski sklop, rezervoar za gorivo in celoten izpušni sistem), ki so povezane s klasično gnanimi vozili. Ob tem se je premijsko orientirani 3,6- litrski atmosferski bencinski V6 'Pentastar' motor seveda umaknil novi pogonski enoti v obliki asinhronega električnega motorja, ki ne želi postavljati rekordov na področju razpoložljive pogonske moči, temveč ob tem posnema in izkorišča prednosti in užitke, ki jih lahko zagotovi samo originalni V6 pogonski sklop. Posledično so Američani na vgrajeni električni motor obesili klasičen 6-stopenjski ročni menjalnik. Prednost takšne zasnove je razvidna iz podatka, ki pravi, da bo voznik ob želeni hitrejši ročni menjavi prestav ob pritisku na sklopko deležen regenerativnega efekta (v pogledu števila motornih vrtljajev), ker bo vgrajeni elektromotor poskrbel, da ob menjavi prestav ne bo prišlo do izgube števila motornih vrtljajev.

Povsem enaka kot pri fosilno gnanem wranglerju pa bo tudi odmerjena količina pogonske moči (285 KM/ 210 kW) in motornega navora (370 Nm). Na ta način so Američani uspešno dosegli dva cilja, ker so zaradi zadušitve razpoložljive pogonske moči in navora vgrajenega elektromotorja lahko ohranili serijske komponente pri podvozju, istočasno pa so s tem dosegli tudi to, da je vožnja z različico magneto zelo podobna vožnji s klasično gnanim jeepom, čeprav je seveda občutno tišja. V tem pogledu bo magneto resnično okoljevarstven. Na ta način so uspešno premostili razlike med električnimi in klasično gnanimi vozili, ta koncept je zanimiv predvsem za ljudi, ki jih električni avtomobili zaradi svojih posebnosti (izredno pospeševanje, večinoma nizka končna hitrost …) ob vožnji niso nikoli pritegnili. Kljub ne ravno najmanjši masi takšnega avtomobila, ki bo zaradi štirih vgrajenih litij-ionskih akumulatorskih sklopov (kapaciteta: 70 kWh) še težji, bo magneto kljub temu zelo solidno pospeševal (0-100 km/h: 6,8 sekunde), medtem ko je podatek o končni hitrosti zavit v skrivnost.

Takšen jeep se lahko pohvali z vgrajenim pretvornikom (iz enosmerne (DC) v izmenično (AC)) električne napetosti, ki lahko napolni oba vgrajena svinčena akumulatorja. Eden je zadolžen za napajanje električnih sistemov kot so svetila in pa 'infotainment' sistem, drugemu akumulatorju pripada vloga pomožnega agregata, ki lahko dlje časa napaja vgrajeni prednji vitel ali pa kamp opremo. Ker voda in elektrika ne sodita skupaj, so vsi štirje prej omenjeni akumulatorski sklopi neprodušno zaprti, zato električno gnani jeep ni izgubil sposobnosti prečkanja 'večjih luž', ki pa ob tem ne smejo biti globje od 76 cm. Američani so ob predelavi poskrbeli tudi za malenkostni dvig (+ 5 cm (približno)) karoserije od vozne podlage, vgradnjo varnostne kletke ter dodatne zaščite podvozja in karoserije. O resnih namenih takšnega jeepa v pogledu terenske vožnje pa priča tudi nameščeni set 35-palčnih terenskih pnevmatik, ki so nameščene na 17-palčnih platiščih. Posledično ta jeep lahko ponudi opazovalcu klasično silhueto namesto današnjih 'cestnih drezin' (vozilo z izrazito nizkopresečnimi pnevmatikami …).

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Eurotax. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.