1/5

Majhno povečanje hitrosti z usodnimi posledicami

Sreda, 3. februar 2021

Iz ZDA prihaja novica, ki ponovno razblinja marketinški mit o neverjetno 'varnih' modernih avtomobilih, ker so Američani tokratna preizkusna trčenja izvedli pri nekoliko višjih hitrostih in na koncu ugotovili, da človeštvu v tem pogledu ne bo uspelo pretentati fizike.

Ste se kdaj vprašali zakaj izvedena preizkusna čelna trčenja organizacije Euro NCAP niso izvedena pri višjih hitrostih? Odgovor je preprost in povezan z marketingom, ker po trčenjih pri višjih hitrostih od testnih avtomobilov in testnih lutk ne bi ostalo prav veliko. Potem proizvajalci avtomobilov in novinarji ljudem ne bi mogli prodajati pravljic o neverjetni varnosti njihovih štirikolesnikov. Ob tem se seveda lahko vprašamo tudi o kredibilnosti izvedenih Euro NCAP testov, ker po svoje spominjajo na maturo z znanimi vprašanji, ki jih dijaki dobijo še pred dokazovanjem znanja. Na ta način bo večina dijakov brez večjih težav opravila maturo …

Vemo pa tudi to, da se proizvajalci avtomobilov, ki ob obisku Euro NCAP testa pač poznajo 'maturitetna vprašanja', na to dobro pripravijo, ker so do sedaj odkrili že veliko primerov serijsko modificiranih avtomobilov, kjer je bila voznikova polovica avtomobila prirejena (več ojačitev karoserije …) tako, da je vozilo dobro prestalo uradno predpisano testno čelno trčenje z delnim (40 %) prekritjem, medtem ko sopotnikova stran karoserije takšnih ojačitev ni bila deležna. Zato bi morali za dejansko kredibilnost ocen organizacije Euro NCAP izvajati več naključno izbranih scenarijev čelnih trčenj, ki bi odkrila dejanske prednosti in slabosti testiranih avtomobilov.

Za to možnost so se tokrat odločile tri ameriške varnostne organizacije (AAA Foundation for Traffic Safety, Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) in Humanetics), ker so izvedle tri čelna trčenja z delnim prekritjem pri treh različnih hitrostih (64, 80 in 90 km/h). Ob tem so Američani v vseh treh primerih uporabili popolnoma enake avtomobile znamke Honda (model CR-V EX), ki so bili izdelani leta 2010. Za ta tip (SUV) in model avtomobila so se odločili zaradi njegove pogostosti na severnoameriških cestah in pa starostnega povprečja, ki pravi, da ima povprečni severnoameriški osebni avtomobil za seboj že približno 12 let 'življenja'. Na priloženem video posnetku so lepo vidne razlike glede varnostnega potenciala takšne honde.

Pri uradno predpisani potovalni hitrosti (64 km/h), ki jo ob testiranjih uporabljajo tudi na varnostnih testih organizacije Euro NCAP, se je ta, približno 10 let stara honda odrezala v skladu s pričakovanji (minimalno poslabšanje integritete potniške varnostne celice). Za povsem drugačno sliko (občutna deformacija potniške kabine v predelu armaturne plošče in prostora za voznikov par nog, voznikovih vrat ni bilo mogoče več odpreti brez dodatnih tehničnih pripomočkov) je poskrbelo čelno trčenje z delnim prekritjem pri 80 km/h, poleg tega se je voznikova glava v tem primeru srečala z volanskim obročem navzlic ustrezni sprožitvi volanske varnostne blazine. Enako se je zgodilo tudi pri hitrosti 90 km/h, zato je testna lutka po preboju njene glave skozi izpraznjeno zračno blazino doživela hude poškodbe obraza in možganov.

Pri trčenju z 90 km/h od integritete potniškega prostora ni več ostalo prav veliko, posledično si je volanski obroč lahko izboril še več prostora v kabini, medtem ko je testna lutka poleg že omenjenih poškodb dobila tudi obširne poškodbe vratu in več polomljenih nožnih kosti. Ob tem so Američani povedali, da so moderni avtomobili dejansko varnejši od starejših vozil, vendar inženirji in konstruktorji ne vedo, kako bi ob tem lahko prelisičili fizikalne zakone, ker ljudje pozabljajo, da se v vsaki prometni nesreči v bistvu zaletijo trikrat (najprej se avtomobil zaleti v oviro, nato se človeško telo zaleti v sestavne dele potniške kabine, na koncu se ob 'notranjo konstrukcijo' človeškega telesa zaletijo še notranji organi …). Tako v avtomobilih z 'nešteto' vgrajenih varnostnih blazin na koncu dobimo 'lepa trupla' z obsežnimi notranjimi poškodbami, ker človeško telo zaenkrat ni sposobno preživeti takšnih pojemkov hitrosti gibanja.

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Autovista. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.