1/5

Lahka konjenica

Četrtek, 29. oktober 2020

Iz ZDA prihaja novica o prvi primopredaji novega vojaškega vozila, ki ga je za potrebe ameriških oboroženih sil razvila GM-ova 'Defense' podružnica, ker so z modelom, ki ustreza klasifikaciji ISV zmagali na letošnjem razpisu in v juniju tudi podpisali pogodbo o dobavi 649 primerkov predstavnikov nove ameriške 'lahke konjenice'.

Čeprav smo pri Američanih navajeni predvsem enega, pretiravanja v pogledu velikosti karoserij in serijske vgradnje različnih 'ladijskih motorjev' v njihove 'cestne križarke', ki se na koncu lahko pohvalijo s solidno 'športno' maso (podobno kot sloni, nilski konji in nosorogi, sicer znano 'dinamične in agilne' živali …), bodo ljubitelji klasičnih ameriških SUV in 'Pick-up' vozil tokrat nekoliko razočarani, ker vozilo iz kategorije ISV (Infantry Squad Vehicle) pač ne uteleša njihovih sanj o vožnji njihovih 'gradov na kolesih'.

Novi ISV, ki v bistvu ni nič drugega kot 'naked' vojaška verzija letos nagrajenega chevroleta colorado ZR2 (serijski poltovornjak), je obut v 'velike škornje', ker bo v armadi ZDA postopno nadomestil njihove 'Humveeje' (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle – HMMWV), istočasno pa ta 'gola' verzija serijskega poltovornjaka obuja spomin in poslanstvo prvotnega (Willys MB / Ford GPW) jeepa, ker Američani tokrat ponovno potrebujejo občutno manj oklepljeno vozilo, ki pa bo posledično veliko bolj agilno in lahko, s tem pa tudi primerno za prevoz s helikopterji. Ob tem omenjajo predvsem splošnega 'letečega delovnega konja' v obliki modela UH-60 'Blackhawk' in pa 'cargo' specialista (CH-47 'Chinook').

V koncernu GM se ob tem hvalijo, da za nastanek tako dobro ocenjenega vozila, sploh niso potrebovali kakšne 'vesoljske znanosti', ker so pri njihovem novem vojaškem izdelku lahko uporabili približno 90 odstotkov serijskih sestavnih delov iz prej omenjenega serijskega poltovornjaka. Ostalih 10 odstotkov potrebnih sestavnih delov izdelujejo pri 'Performance' podružnici koncerna GM. Za samodejno premikanje novega 4x4 ISV modela so Američani uporabili hišni 2,8-litrski 4-valjni 'Duramax' turbodizelski motor, ki lahko vozilu zagotovi največ 139 kW (189 KM) pogonske moči ter 500 Nm motornega navora, in to ob povezavi s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom ('trotl ziher' filozofija, ker nekateri ljudje res nimajo občutka za menjalnike, niti ga ne znajo pravilno uporabljati …) in dvostopenjskim razdelilnim gonilom (+ dve elektronski zapori diferencialov na obeh oseh).

In koliko denarja bodo ob tem nakupu izgubili ameriški davkoplačevalci? Trenutno govorimo o približno 214. milijonih odštetih ameriških dolarjev za kontingent ISV vozil, ki šteje 649 'pripadnikov'. V koncernu General Motors ob tem potihoma upajo na razširitev posla, ker naj bi po najboljšem možnem scenariju v naslednjih osmih letih nastalo skupno 2065 takšnih 'vojaških buggyjev' z relativno spodobno maso (vsak ISV tehta (neto masa) 2268 kg, zato v divjini ne bo najhitrejši …).

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Autovista. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.