1/5

BMW X1 ne zazna pešcev

Torek, 26. februar 2019

Ameriški inštitut za prometno varnost IIHS je 21. februarja 2019 predstavil novo poročilo glede delovanja asistenčnih sistemov, ki so sposobni prepoznavanja pešcev, kolesarjev in živali in posledične samodejne zaustavitve vozila v primerih, ko je voznik v tako opremljenem vozilu med vožnjo 'mentalno odsoten' …

11 tokratnih primerkov aktualnih modelov različnih proizvajalcev avtomobilov se je tokrat pomerilo v izvrševanju zadanih nalog v treh različnih scenarijih, ki se medsebojno ločijo predvsem v pogledu zahtevnosti. Z vsakim testiranim primerkom avtomobilov so Američani opravili veliko testnih voženj (10 testov za vsak možni scenarij, ker so vozila testirali pri različnih hitrostih), največ težav z delovanjem vgrajenih asistenčnih sistemov so zasledili pri drugem, najzahtevnejšem scenariju, ki predstavlja nočno moro vseh staršev. Pri tem scenariju, ki je bil izveden pri dveh hitrostih (19 km/h in 40 km/h), so na desni rob ceste parkirali dva visoka (po višini, ne po družbenem ugledu …) predstavnika modnih SUV vozil in med njima skrili približno 115 centimetrov visoko testno lutko, ki je v tem primeru ponazarjala tipičnega 7-letnika.

Po tem scenariju se testna lutka pred testnim vozilom, ki je pripeljalo po desnem voznem pasu ceste, pojavi povsem nenapovedano, ker vgrajeni senzorji, radarji in kamere v vozilu pač ne vedo (ista težava bi doletela tudi med vožnjo zbranega voznika, ki ob vožnji avtomobila ne potrebuje vgrajene IT 'invalidske opreme' ...), da se med parom parkiranih avtomobilov skriva 7-letni otrok, ki se je odločil za prečkanje ceste. Po tem izredno težkem scenariju vozniku ali pa računalniškemu algoritmu ostane na voljo izredno malo časa (približno 2 sekundi) za ustrezno ukrepanje, ker je takrat vozilo pri hitrosti 19 km/h od otroka oddaljeno samo še približno 10 metrov, odnosno približno 20 metrov v primeru, ko se vozilo premika s hitrostjo 40 km/h.

Veliko manj zahteven je bil prvi testni scenarij (hitrost testnega vozila: 19 in 40 km/h), po katerem mora vozilo samodejno zaznati namero odraslega pešca na desnem voznem robu cestišča, oziroma njegovo namero prečkanja cestišča, ki bi lahko pripeljala do tega, da prekriža pot avtomobilu. Tudi tretji scenarij (hitrost testnega vozila: 40 in 60 km/h) je občutno lažji od drugega, najbolj zahtevnega scenarija, ker v tretjem scenariju sodeluje lutka odraslega človeka, ki hodi po desnem robu cestišča, in to vzporedno s smerjo testnega avtomobila. Večina (9 različnih modelov) testiranih avtomobilov se je v vseh treh možnih scenarijih obnašala primerno, ker so v večini primerov poskrbeli za občutno znižanje naletne hitrosti v primeru trkov s pešci, nekaterim pa je ob tem celo uspela brezmadežna dokončna samodejna zaustavitev (»almost avoided and, in some cases, did avoid striking the pedestrian dummies«), posledično bi imeli pešci v vseh treh scenarijih boljše možnosti za preživetje.

Med avtomobili, ki so blesteli v vseh treh scenarijih, ker so se vsakič uspešno ustavili pred 'dvonožno oviro', so omenili samo subaru forester (modelno leto 2019) ter toyoto RAV4 (2019), medtem ko je volvo XC40 (2019) blestel samo v prvem scenariju, po najtežjem scenariju, ki vključuje 7-letnega otroka, je dobro opravil testiranje samo pri hitrosti 19 km/h, pri 40 km/h pa je 7-letno lutko 'testnega otroka' poslal v 'večna lovišča'. Tudi na testiranjih po tretjem scenariju, ki se odvija pri hitrosti 60 km/h, sta resnično blestela samo dva avtomobila (honda CR-V (2018-19) in subaru forester (2019)), ker sta voznika še pravočasno opozorila na prisotnost pešca ob cestnem robu in mu s tem dala tudi možnost odločitve glede ukrepanja. Najslabši avtomobil v pogledu vgrajenih asistenčnih sistemov te vrste pa nastaja na Bavarskem. Njihov BMW X1 (2018-19) je šokiral ameriške strokovnjake, ker po tretjem scenariju ob vožnji s 60 km/h sploh ni opazil pešca, ki je hodil po desnem robu, poleg tega pa po prvem in drugem scenariju sploh ni bil sposoben ustvariti pojemka naletne hitrosti. Morda bi bilo v primeru tega modela dobro, da Bavarci spremenijo njihov legendarni hišni slogan 'Freude am Fahren' (veselje do vožnje') in namesto njega uporabijo slogan 'Freude am Überfahren (povoziti)' …

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice in vsak dan vas bodo v Vašem elektronskem predalu čakale sveže novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Autovista. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.