1/5

912 za sladokusce

Torek, 13. september 2022

Pri naših vzhodnih sosedih se je v teh dneh predstavilo novo podjetje z dokaj unikatnim poslanstvom, ker so se Madžari specializirali za obnovo in nadgradnjo legendarnega porscheja 912, avtomobila, ki je moral nekoč živeti v senci bolj zmogljivega porscheja 911, sedaj se bo to spremenilo …

Na tem svetu obstaja že nešteto 'restomod' različic porscheja 911, zato ideja o 'restomod' različici porscheja 912, ki jo je pred leti dobil Miklós Kázmér (ustanovitelj podjetja KAMM Manufaktur) na prvi pogled ne deluje najbolj smiselno, razen če vam je jasno, da je legendarni porsche 912 (1965-1969) občutno lažji (- 100 kg (približno)) od prve generacije modela 911 in tudi bolj krotek (bolj ugodna razporeditev mase in precej manj opletanja zadka …) in posledično bolje vodljiv, ker je vgrajeni 1,6-litrski štirivaljni pogonski sklop (66 kW/90 KM) iz porscheja 356 pač lažji od 2,0-litrskega šestvaljnika v modelu 911 (tip 901/ 1964-1969), ki je na začetku lahko mobiliziral 81 kW (110 KM) pogonske moči.

Zaradi takšnega razmišljanja smo sedaj dobili 'superlahkotnega' porscheja 912c, ki bo v vsakdanjem prometu v pogledu voznih lastnosti in zmogljivosti lahko zasenčil marsikaterega večjega brata z bolj prestižno oznako 911, sploh pa današnje, več kot odlično rejene serijske modele z maso v območju od 1,5 do 1,8 tone (približno) in posledično že rahlo absurdno odmerjeno zalogo motorne moči (od 385 (283 kW) do 650 (478 kW) KM). Madžari se vsake predelave lotijo zelo resno, ker je donatorsko vozilo v obliki serijskega primerka modela 912 deležno vedno deležno obsežnih restavratorskih posegov, vse skupaj pa Madžari zaokrožijo s karoserijskimi deli iz ogljikovih vlaken, zato ima 912c za današnje čase 'zavaljenih 4-kolesnih krav' resnično nizko maso v območju 750 kg (samo v vednost, renault 4 ('katrca') 1,1 GTL se lahko pohvali s 720 kilogramsko maso …), in to ob povezavi z zelo zmogljivim 2,0-litrskim zračno hlajenim bencinskim štirivaljnikom švicarske znamke JPS Aircooled, ki lahko mobilizira 127 kW (170 KM) pri športnih 7200 vrtljajih v minuti.

Ja vem, kaj pa je 170 KM v današnjih časih, ko se povprečna masa novih avtomobilov približuje dvema tonama, v primeru ogromnih SUV vozil pa že veselo drvimo proti trem tonam jekla, plastike in gume na kolesih … Eden izmed kreatorjev kalifornijske tuning scene, povezane predvsem s tuningom prvotnih hroščev, ki ima na drag stezah (0-400 m) veliko izkušenj, je nekoč dobro pojasnil razliko v masi vozila in njene posledice na pospeševanje. Kot primer je navedel vozilo s 750 kilogramsko maso in 200 KM (144 kW) pogonske moči. Če želi voznik še enkrat težjega vozila (1,5 tone) na križišču ob startu z mesta ubežati lažjemu avtomobilu z 200 KM (144 kW), potem mora njegov pogonski sklop motorizirati približno 500 KM (368 kW) … Dvig pogonske moči pri porscheju 912c pa je prinesel tudi bolj dodelano podvozje in bolj zmogljiv zavorni sistem. Prednji par zavornih diskov je prispeval porsche 911 iz serije 964, zadnji par zavornih diskov nastaja v obratih znamke Brembo.

Je pa ob tem potrebno povedati, da takšen 912c sploh ni poceni, ker boste za takšen avtomobil v Budimpešti lahko odšteli 325.000 evrov, veliko več kot za odlično ohranjen serijski primerek modela 912, ki vas bo lahko olajšal za približno 76.000 evrov, vendar ne ob povezavi z zavidljivimi zmogljivostmi porscheja 912c …

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Eurotax. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.