1/5

10 let stari 'električarji' končajo na odpadu

Torek, 13. april 2021

Kako dolgoročno primerno je druženje z električnim avtomobilom? Večina prognoz glede ohranjanja vrednosti starejših električnih avtomobilov ni dobrih, predvsem zaradi splošnega nezaupanja kupcev glede dolgoživosti vgrajenih akumulatorjev.

Iz ZDA prihaja novica, ki žal potrjuje razmišljanje številnih potencialnih kupcev električnih avtomobilov glede dejanskega ohranjanja vrednosti in dolgoživosti takšnih avtomobilov, ker imajo ljudje v ZDA veliko več izkušenj z elektromobilnostjo kot pa prebivalci Evrope. Za širjenje te, za proizvajalce električnih avtomobilov ne ravno najboljše novice je zaslužen predvsem Steven Lang, dolgoletni prodajalec avtomobilov iz Atlante, ki je istočasno tudi pobudnik nastanka obširne (vsebuje podatke o približno 2,7 milijona električnih avtomobilov v ZDA) baze podatkov glede dolgoročnega obnašanja striktno električno gnanih avtomobilov.

Ob tem je Steven Lang novinarjem predstavil primer Nissanovega modela leaf, ki so ga Američani spoznali že davnega leta 2009. Do današnjih dni se je za ta električni avtomobil v ZDA odločilo približno 150.000 kupcev. Za primerjavo in razumevanje dogajanja v Evropi morate vedeti, da se je leta 2016 za nakup tega avtomobila odločilo samo približno 1000 nemških kupcev, verjetno tudi zaradi tega, ker takšen avtomobil ni bil ravno poceni. Leta 2011 ste v ZDA za Nissanovega leafa lahko odšteli najmanj 32.780 ameriških dolarjev, samo nekaj tisoč 'zelencev' manj kot za Nissanov SUV model murano z vgrajenim premijsko orientiranim 3,5-litrskim bencinskim V6 motorjem. Za podobno vsoto denarja ste si lahko omislili tudi Fordovega mustanga z vgrajenim V8 pogonskim sklopom.

Za odšteti denar ste pred dobrimi desetimi leti dobili striktno električno gnano vozilo z vgrajenim sklopom akumulatorjev (kapaciteta: 24 kWh) ter pogonskim sklopom (80 kW/109 KM), ki naj bi lastniku po NEFZ/NEDC ciklu ponujalo najmanj 175 kilometrov avtonomije s samo enim polnjenjem vgrajenih akumulatorjev, vendar se je že kmalu izkazalo, da te številke sploh niso točne. Za to so zaslužne meritve po občutno strožjem EPA ciklu, ki pravi, da s takšnim leafom v realnosti do popolne zaustavitve ne boste prevozili več kot 117 kilometrov. Še slabši za lastnike pa so dolgoročni obeti glede vzdržljivosti akumulatorjev, ki je po navedbi prej omenjenega trgovca katastrofalna, zato je večini Američanov, ki so lastniki takšnega avtomobila, že zdavnaj jasno, da se menjava vgrajenih akumulatorjev enostavno ne izplača. Po navedbah spletne strani elektroauto-news.net boste za menjavo akumulatorjev pri približno deset let starem leafu odšteli približno 22.000 evrov …

Steven Lang je ob tem pojasnil, da na staranje akumulatorjev lahko vpliva več faktorjev, ki vam jih avtomobilski marketing seveda pozabi omeniti. Kot primer je omenil predstavnike modela leaf, ki so pred približno petimi leti pristali pri lastnikih v južnem delu ZDA, kjer lahko občutijo relativno visoke temperature ozračja ter tudi (v določenih predelih …) povečano vlažnost zraka od pozne pomladi pa vse do zgodnje jeseni. Tamkajšnji leafi imajo vgrajene akumulatorje, ki imajo po petih letih življenja samo še od 70 do 85 odstotkov prvotne kapacitete, odvisno od tega ali so garažirani in kako pogosto se lastniki vozijo z njimi. Še slabšo kapaciteto akumulatorjev imajo približno 8 let stari predstavniki modela leaf, ker se avtonomija v tem primeru že zelo skrči (akcijski radij znaša samo še od 55 do 80 kilometrov), medtem ko so 10 let stari leafi že praktično mrtvi in zreli kvečjemu za na odpad.

Ob tem se zastavlja vprašanje, kdo, odnosno komu so sploh še lahko namenjeni električni avtomobili s tako drastičnim poslabšanjem kapacitete vgrajenih akumulatorjev. Steven Lang pravi, da takšen leaf lahko pristane samo še v rokah lastnika, ki išče 'golf cart' in z avtomobilom v enem dnevu prevozi kvečjemu od 10 do 15 kilometrov, vendar samo za nekaj let, potem bodo akumulatorji itak dokončno izdihnili. Lang pravi tudi to, da je rabljenega leafa potem, ko njegov potencialni kupec ugotovi, da po polnjenju akumulatorjev pri indikatorju stanja akumulatorjev gori samo še 9 od 12 črtic, praktično nemogoče prodati. Zato veliko takšnih vozil konča kvečjemu na dražbah, kjer jih odkupujejo predvsem lastniki avtomobilskih odpadov, ki iščejo 'staro železo' in ostale vredne sestavne dele in materiale, ki se lahko po recikliranju ponovno uporabijo, odnosno prodajo.

Novice

Vrednotenje vozil

Izberite vrsto vozila, mesec in leto prve registracije ter znamko vozila.
Nato izberite še model.

Napoved bodoče vrednosti vozila

E-novice

Prijavite se na naše e-novice.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

5. Uporaba tehnologije sledenja Eloqua za naša trženjska e-sporočila

Zaradi personalizacije načina, kako družba Eurotax komunicira z vami, na različnih straneh našega spletnega mesta uporabljamo Eloqua, enako velja tudi za elektronska sporočila, ki jih prejmete od nas. Na teh straneh se Eloqua za merjenje uporabe in za dostop do nekaterih informacij poslužuje piškotkov in kode Javascript. Eloqua bo v našo napravo namestila piškotek med vašim prvim obiskom spletnega mesta Eurotax. Piškotek Eloqua in informacije iz kode Javascript nam omogočajo izvedbo analize vaše uporabe našega spletnega mesta in naših obvestil, kar nam bo olajšalo razumevanje vaših interesov in pomagalo izboljšati način pisne komunikacije z vami.

Čeprav piškotek ne vsebuje osebnih podatkov o vas, bomo v primeru, da se registrirate za določeno storitev oziroma odločite za prejemanje bele knjige ali glasila, vaše osebne podatke povezali s podatki iz brskalnika, kakor so razvidni iz piškotka Eloqua, ki je shranjen v vaši napravi.

 

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Eurotax d.o.o.